Bizitzaren eskola: askatasunerako pedagogia

Hasiera - Bukaera data: 2017ko maiatzaren 6a - 2017ko maiatzaren 20a (3 Larunbat eta ostiral 1)
Ordutegia: 9:30-14:00/15:00-19:30(larunbatetan), 16:30-21:00 (ostiralean)
Modalitatea: Presentziala
Ordu kopurua: 30
Matrikula-epearen hasiera: 2017ko urtarrilaren 31
Matrikula-epearen bukaera: 2017ko otsailaren 28a
Ikastaro honek ez du irudirik, hau defektuzko irudi bat da.

Aurkezpena

Ikastaroa bete egin da. Izena emanez gero, itxaron-zerrendan sartuko zara (ez egin ordainketarik ikastaroa egiteko aukera duzula jakinarazi arte).

Ikastaroaren datak eta ordutegia:

  • maiatzaren 6a, 13a eta 20a (larunbatak). Ordutegia: (9:30-14:00 / 15:30-19:30).
  • maiatzaren 19a (ostirala). Ordutegia: (16:30-21:00).

Haurren garapen-prozesuan modu egokian laguntzeko eta lagun egiteko eskolaren nolakotasuna eta izaera errotik aldatu behar dira. Eskolak ukan beharreko ezaugarriak sakonki aztertuko ditugu formazioan zehar, modu teorikoan eta bibentzialean. Haurren prozesuan oztopoa izan beharrean bidelagun egokia izateak dakarren aldaketa ez baita teorikoki bakarrik ikasten eta jakiten ahal den zerbait, oso garrantzitsu deritzogu helduaren hausnarketa prozesuari eta bere buruan arakatzeko gaitasunari. Horretan laguntzeko ariketak izanen dira hortaz teorikoagoak izanen diren saioen osagarri. Eskolak nolakoa behar lukeen atalean eskola baten sortze-prozesuan kontuan hartu beharreko aldagaiak landuko ditugu banan-banan, praktikotasun osoarekin. Beraz, pedagogia aktiboari buruzko saio teorikoak, arlo bibentzialarekin eta eskola bat eratzeko beharrezkoa den informazio praktikoarekin batera joanen dira. Hilean behineko maiztasunarekin, etengabeko formazio-prozesuaren formatupean, hurrengo belaunaldien garapen-prozesuan lagundu nahi duen orok jakin beharreko ezinbesteko edukiak aurkituko ditu ikastaro iraunkor honetan.

Irakasleak:

  • Ane Ablanedo Larrion (koordinatzailea). Psikoterapia eta haurren prebentzion aditua. Filologoa eta irakaslea Bigarren Hezkuntzan eta Baionako UPPA eta Nafarroako NUP-en. “Eskola libre eta demokratikoak” ikastaroko arduraduna.
  • Ane Otxoteko Vaquero: GOIZTIRI eskola librean koordinatzaile eta bidelagun. Haur prebentzioan aditua.
  • Ainhoa Iturbe Tolosa: GOIZTIRI eskola librean bidelagun. Psikologoa. Terapia sistemikoan aditua.

Irakasleak

Helburuak

  • Haurren benetako beharretara egokitutako eskola baten nolakotasuna ezagutzea.
  • Helduen formazio-prozesuan hausnarketa bibentzialak duen garrantziaz ohartaraztea.
  • Ikastea bezain garrantzitsua da gure heziketaren ondorio diren baldintzapenen des-ikastearen prozesua.
  • Eskola on batek ukan beharreko ezaugarriak sakontasunez eta praktikotasunez jakitea.
  • Pedagogia aktiboaren klabeak ezagutzea eta horietan sakontzea.
  • Haurrekin kalitatearekin egoteko eta aritzeko trebatzea.

Edukiak

1. Saioa: Haztea. Ikastea. Heldu bilakatzea.

Haurren garapen-prozesuan bidelagun egoki bilakatzea helburu duen formazio batek ezinbesteko abiapuntu du funtsezko kontzeptu horien gaineko hausnarketa. Zer den haztea, zertan datzan haziera-prozesu naturala, zeintzuk diren prozesu horretan gertatzen ahal diren interferentziak, bai eta haztearen aurrean aktibatzen ahal diren erresistentziak ere. Zein baldintzatan gauzatzen ahal den benetako ikasketa. Gure jarrera pedagogikoaren oinarrian ezarri beharreko gogoeta.

2. Saioa: Askatasuna.

Batzuetan hain labainkorra zaigun askatasun-kontzeptuaren benetako esanahiaren bila abiatuko gara saio honetan, aske izateko aukera geure buruari zenbateraino mugatzen diogun kontzientzia hartzearekin batera. Izan ere, benetan aske delarik baino ez baitezake helduak zaindu berarekin harremanean den haurraren askatasuna.

3. Saioa: Garapenaren etapak

Hazteak, garatzeak, etapa ezberdinak bizitzeak eta euren arteko trantsizio egokia burutzeak duen garrantzia kontuan izanda, etapa horiek zehazki deskribatu eta berez dakartzaten ezaugarriak ezagutuko ditugu saio honetan zehar, bidelagun bezala jakin ahal izan dezagun honen guztiaren aurrean nola kokatu.

4. Saioa: Bidelagun izatea

Lagun egitearen atzean dagoen oinarrizko ikuspegi pedagogikoa, egun indarrean den eskola-eredu konbentzionalarekin alderatuko dugu, bien arteko ezberdintasunak zehaztu eta azpimarratuz. Haurrekiko bizipen egunerokoetan akonpainatu egin ahal izateko moduak begiratu eta landuko ditugu, bidelagun izateko autoformakuntza etengabearen garrantzia eta gakoei buruz hausnarketa eginez.

5. Saioa: Erlazionatzeko moduak

Haurrekin egoteko garaian errespetuan oinarritutako harremanen garrantzia oinarritzat hartuta eta modu osasuntsuan erlazionatzeak dakarren onura ukaezina izanik, besteekin erlazionatzeko ditugun moduei buruz arituko gara saio honetan, horietako bakoitzari nondik, nola eta zertarako ekiten diogun sakonki aztertuta.

6. Saioa: Mugak (limiteak) eta ondorioak

Askatasuna oinarri izan nahi duen jarduera batean ezinbestekoa da ongi zehaztea muga edo limitearen kontzeptua. Bizitzak berak erakusten digu mugen presentzia, garrantzia eta berezkotasuna. Limiteek duten zentzua eta horiek jartzeko nola egiten dugun eta nondik abiatzen garen gogoeta egitea oso garrantzitsua eta ezinbestekoa da. Ekintzen ondorio eta zigorraren artean dagoen sakoneko ezberdintasuna antzematea ere izanen da saioaren helburu, ondorioen berezkotasuna azpimarratuz.

7. Saioa: Espazioak. Giroa. Materialak

Akonpainatu ahal izateko lagungarriak zaizkigun aldagaien artean, espazioak, giroak eta materialek duten berebiziko garrantziaz mintzatuko gara, dauden aukerak aztertuz eta praktikara eramanaz, bizipen pertsonalak garamatzan gogoetaraino iristeko.

8. Saioa: Etxea eta eskola

Haurraren bizitzaren bi ekosistema garrantzitsuenak izanik, ezinbestekoa da zehaztea eremu horietako bakoitzaren funtzioa eta ardura. Bi espazio horien arteko koherentzia eta komunikazioa ahalik eta handiena izatea funtsezkoa da haurra sano haziko bada. Saioan zehar saiatuko gara erlazio horretan hain garrantzitsua den ordena ezartzen, baita bi espazioen arteko trantsizioa ongi gauza dadin egokitzapen-prozesuaren garrantzia azpimarratzen ere.

Metodologia

Formakuntza parte-hartzailea eta esperientzietan oinarritutakoa izanen da.

Nori zuzenduta

Irakasle, guraso, hezitzaile zein gaian interesa duen edonori zuzendua.

Jakintza-arloak