Hizkuntza idatziaren didaktika Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan

Jakintza-arloak: Psikologia
ISBN: 978-84-8438-166-2
Argitalpen urtea: 2008
Orrialdeak: 217
Idazketaren ikaskuntzako eboluzio-faseak aztertzen dira lehenik. Jarraian, idazketa-prozesuaren faseak eta fase bakoitzean gerta daitezkeen disgrafiak agertzen dira: planifikaziokoak, sintaktikoak, disfonetikoak, diseidetikoak, mugikorrak. Gero, disgrafien etiologiari atal bat eskaintzen zaio, eta, ondoren, disgrafiak diagnostikatzeko eta haietan esku hartzeko hainbat tresna eta bitarteko agertzen dira. Atal berezi bat eskaintzen zaio Kontzientzia Fonologikoak idazketa- eta irakurketa-nahasteetan duen eraginari. Jarraian, idazketaren hastapenak irakasteko programa baten berri ematen da. Bukatzeko, idazketa-nahasteen eta garuneko eskualde batzuen morfologia eta funtzionamenduaren arteko harremanak aztertzen dira.
Aurkibidea
SARRERA

1. IKUSPEGI KONSTRUKTIBISTA, IKUSPEGI NORMATIBOA ETA IKUSPEGI KONBINATUA

2. IDAZKETA HARMONIKORANTZ

3. IDAZKETA-SISTEMEN GARAPEN HISTORIKOA ETA IDAZKETAREN IKASKUNTZA-PROZESUAREN BANAKAKO GARAPENA
3.1. Idazketa-sistemen garapen historikoa
3.2. Idazketaren ikaskuntza-prozesuaren banakako garapena
3.3. Idazten ikastearekin lotura duten heldutasun-faktoreak
3.4. Idazketako errendimendua aurresaten duten aldagaiak

4. IDAZKETAREN FASEAK
4.1. Plangintza
4.2. Ekoizpen-fasea

5. AJURIAGUERRAREN IDAZKETA-FASEAK

6. IDAZKETA NORMALAREN BEREIZGARRIAK

7. ESKUAREN MUGIKORTASUNA NOLA GARATZEN DEN

8. DISGRAFIA
8.1. Definizioa
8.2. Aurrebaldintzak
8.3. Disgrafia-mailak
8.4. Disgrafia motak

9. DISGRAFIAREN ETIOLOGIA

10. IDAZKETA-MODULUEN DIAGNOSTIKOA
10.1. Plangintza mailako ebaluazioa
10.2. Egituraketa sintaktikoaren ebaluazioa
10.3. Modulu lexikoaren ebaluazioa
10.4. Mugimendu-moduluaren ebaluazioa
10.5. Ebaluazio-algoritmoa

11. ESKU-HARTZEA IDAZKETA-ZAILTASUNETAN
11.1. Plangintza-prozesuan esku hartzen
11.2. Prozesu sintaktikoetan esku hartzen
11.3. Prozesu lexikoetan esku hartzen
11.4. Disgrafia zentraletan esku hartzen
11.5. Disgrafia periferikoetan esku hartzen

12. KONTZIENTZIA FONOLOGIKOA ETA IDAZKETAREN IKASKUNTZA
12.1. Kontzientzia fonologikoa
12.2. Kontzientzia fonologikoaren ebaluazioa
12.3. Kontzientzia fonologikoan entrenatzen

13. KONTZIENTZIA FONOLOGIKOA ESKURATZEKO PROGRAMA

14. IDAZKETAREN HASTAPENAK IRAKASTEKO PROGRAMA

15. GARUNA ETA IDAZKETA

BIBLIOGRAFIA
Hizkuntza idatziaren didaktika Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan

Liburu honen doako edizioa deskargatzeko webgunean login egin behar da:

Sartu
Deskargatu (pdf)