Familia eta giza garapena (itzulpena)

Jakintza-arloak: Psikologia
ISBN: 84-8438-021-1
Argitalpen urtea: 2001
Orrialdeak: 554
Liburu honetan familia, bere funtzionamendua eta bertan sortzen diren arazoak aztertu dira ikuspegi berri batetik. Hemen idazle jardun dutenak adituak ditugu, bai hezkuntzan eta psikologia-garapenean, baita familia-aholkularitzan ere. Beren helburua, familiaren inguruko galderei erantzutea: Zer da familia? Zertarako da? Nolako bilakaerak izaten dira familiako harremanetan, psikologiari eta hezkuntzari dagokienez? Zein eratakoak dira gaur egungo familia-ereduak? Nolako arriskuak egon litezke familia batzuetan? Nolakoak dira familiakide batzuen beharrizan bereziak?
Aurkibidea

Egileen zerrenda

Aurkezpena

Euskarazko bertsioaren hitzaurrea

LEHEN ATALA. Familia: gunea eta ingurua

1. Familia: gizakia garatzeko gunea, Jesús Palacios eta María José Rodrigo

  1. Familia ikuspegi konparatutik begiratuta
  2. Familiaren ikuspegi historikoa
  3. XX. mende bukaerako familia kontzeptua Mendebaldean
  4. Familiaren funtzioak
  5. Babes- eta arrisku-faktoreak familia-bizimoduan

2. Familiaren garapena eta hezkuntza nola aztertu: kontzeptuak eta dimentsioak, Maria Jose Rodrigo eta Jesus Palacios

  1. Sarrera
  2. Familiaren ikerketa ekologiko-sistemikoa
  3. Garapenaren eta hezkuntzaren ikuspegia: familia aztertzeko dimentsioak
  4. Aldaketak familiaren garapenean

3. Familia eta eguneroko bizimodua, Jesús Palacios, María Victoria Hidalgo eta María del Carmen Moreno

  1. Helduak familian
  2. Umeen eguneroko bizimodua
  3. Nerabeen eta gazteen eguneroko bizimodua
  4. Eguneroko familia-bizitza eta beronen kideei buruzko ikerketa gehiago egin behar izana

4. Espainiako familiak Europan, Julio Iglesias de Ussel

  1. Aniztasuna aitortzea
  2. Familiaren aldaketen testuingurua
  3. Aldaketa garrantzitsu batzuk
  4. Familia eta familia-sareen garrantzia

BIGARREN ATALA. Familia: helduak garatzeko ingurunea

5. Atxikimendu-loturen bilakaera familia-erlazioetan, Félix López Sánchez

  1. Zer da atxikimendua eta zein da bere zeregina?
  2. Familia-sistemaren eta atxikimenduaren inguruko aldaketak
  3. Norberaren eta familiaren araberako aldeak atxikimenduan

6. Familian heldu bihurtzea: heldutasuna eskuratzeko aukera, Emilia Serra Desfilis, Luis Gómez Pérez, Josefa Pérez-Blasco eta Juan José Zacarés González

  1. Heldu bihurtzeko prozesua aztertzeko gakoak
  2. Helduak garatzeko zeregin nagusiak: nola lotzen diren familiaren bilakaerako gertakariekin
  3. Familia, belaunaldi guztiek heldutasuna lortzeko testuingurua denez

7. Amatasunera eta aitatasunera iragatea, María Victoria Hidalgo

  1. Guraso bihurtzeko prozesuaren azterketa, norberaren eta familiaren bilakaeraren ikuspuntutik
  2. Guraso bihurtzean agertzen diren prozesuak: aldaketa eta jarraitutasuna
  3. Aita zein ama izatean agertzen den aldarkortasuna
  4. Eredu integratzaileak bilatzen
  5. Guraso bilakatzearen eta umea garatzearen arteko lotura

8. Haurren garapena eta heziketa: familien ideologiak, Jesús Palacios, María del Carmen Moreno eta María Victoria Hidalgo

  1. Famili ideologia delako kontzeptua garapenaren eta heziketaren inguruan
  2. Garapenari eta heziketari buruzko ideologien edukiak eta antolaketa
  3. Garapen eta heziketari buruzko ideologien jatorriak eta ideologia horiek sortzeko moduak
  4. Familiaren ideologien egonkortasuna eta aldakortasuna
  5. Ideietatik ekintzara eta garapenaren gaineko eraginera.
  6. Esku-hartzeari buruzko ideia batzuk

9. Familia barruan balioak nola eraikitzen diren, María Dolores García Hernández, Gloria Ramírez Rodríguez eta Alinson Liza Zamora

  1. Familia eta balioak: oinarrizko kontzeptu batzuk
  2. Familiako harremanak eta balioak
  3. Familia: balioak gizarteratzen abila ote da?
  4. Familia-heziketa eta balioen garapena

HIRUGARREN ATALA. Familia: seme-alabak garatzeko ingurunea.

10. Seme-alabak gizarteratzean gurasoek dituzten helburuak eta estrategiak, Esperanza Ceballos eta María José Rodrigo

  1. Sarrera
  2. Umeak gizarteratzeko bideak eta helburuak, gurasoen ikuspuntutik
  3. Gizarteratzeko bideak eta helburuak, umeen ikuspegitik
  4. Gizarteratzeko jokabideak erabiltzeko malgutasuna
  5. Gurasoek umeak gizarteratzeko erabiltzen dituzten tekniken ebaluazioa
  6. Ondorio praktikoak

11. Neba-arreben arteko harremanak, Enrique Arranz Freijo eta Fernando Olabarrieta Artetxe

  1. Neba-arreben arteko elkarrekintza ulertzeko oinarri teorikoak
  2. Neba-arreben arteko elkarrekintza familia-sistemaren barruan
  3. Neba-arreben arteko elkarrekintza: ezagutza-garapena eta garapen sozioemozionala
  4. Prebentziozko hezkuntza-inplikazioak

12. Familiako eremua eta heziketa-curriculuma, María José Rodrigo eta Marciano Acuña

  1. Familia, praktiketarako komunitate edo jardueretarako eremu soziokultural gisa
  2. Familiako heziketa-eremuaren oinarrizko funtzioak
  3. Gurasoen eragina familiako eremua eraikitzerakoan
  4. Familiako heziketa-curriculumaren kalitatea eta horrek seme-alaben garapen psikologikoan dituen ondorioak
  5. Familiako heziketa-eremuaren kalitatearen ebaluazioa
  6. Ondorio praktikoak.

13. Ezagutzaren estimulazioa gurasoen eta seme-alaben arteko elkarrekintzetan, Jesús Palacios eta María del Mar González

  1. Familiak ezagutzaren garapenaren gainean eragiteko dituen bideak
  2. Gurasoen eta seme-alaben arteko elkarrekintzetan ezagutzaren garapena eratzeko tresnak
  3. Hizkuntzaren estimulazioa gurasoen eta seme-alaben arteko elkarrekintzetan
  4. Ezagutzaren estimulaziorako ezagutzaz kanpoko funtsezko alderdiak
  5. Gurasoen eta seme-alaben elkarrekintza-ereduen gaineko ezaugarri determinatzaileak
  6. Esku-hartzeari buruzko zenbait ideia

14. Familiako bizitza eta familia-irudikapenak, María Isabel Simón, Beatriz Triana eta María del Mar González

  1. Sarrera
  2. Familia-testuinguruaren eraikuntza soziokognitiboa
  3. Familia kontzeptua eta berau modulatzen duten alderdiak
  4. Familiaren testuinguruko kide ezberdinei esleitzen zaizkien rolak
  5. Familiari buruzko ikuskerak ohikoak ez diren edo arriskuzkoak diren testuinguruetan

15. Familia eta pantaila berriak, Esteban Torres eta María José Rodrigo

  1. Pantailen inguruan bilduta
  2. Familiaren bitartekotasuna
  3. Familiaren erakusleihoak
  4. Azken gomendioak

16. Familia eta eskola: gurasoak eta irakasleak, Alfredo Oliva eta Jesús Palacios

  1. Familia eta eskola garapenerako testuinguru gisa
  2. Familiaren eta eskolaren arteko antzekotasun eta ezberdintasunak
  3. Familiaren eta eskolaren arteko jarraitutasun edo ez-jarraitutasunaren ondorioak
  4. Familia eta eskolaren arteko lankidetza

LAUGARREN ATALA. Familia-testuinguru ez-konbentzionalak eta familia-testuinguru arriskudunak

17. Adopziozko familiak, Jesús Palacios

  1. Adopziozko familien aniztasuna
  2. Adoptatzeko erabakia eta adopziozko guraso izateko iragaite-aldia
  3. Adopziozko familiek dituzten beste erronka berezi batzuk
  4. Adopziozko familien familia-dinamika
  5. Antzekoak ala ezberdinak ote dira adopziozko haurrak eta adopziozkoak ez direnak
  6. Arazoak agertzeko arrisku ezberdinak adopziozko familietan
  7. Profesionalen esku-hartzea adopziozko familietan

18. Dibortzioa, gurasobakartasuna eta bikotetze berriak, María del Mar González eta Beatriz Triana

  1. Bikotea, bananketa gertatzen denean
  2. Seme-alabak bikotearen bananketa edo dibortzioaren ondoren
  3. Bikote berriak. Berriz eratutako familiak

19. Familian umeei emandako tratu txarrak, Jesús Palacios, Jesús Jiménez, Alfredo Oliva eta David Saldaña

  1. Umeei ematen zaien tratu txarra: zer den eta zein motatakoa den
  2. Umeak familian gaizki tratatzea: kasu-kopurua
  3. Tratu txarrak familian: etiologia
  4. Umeei tratu txarrak transmititzea belaunaldi batetik bestera
  5. Haurrei tratu txarra emateak duen eragina
  6. Esku-hartze psikologikoa tratu txarrak daudenean

20. Drogen eta alkoholaren menpeko kideak dituzten familiak, Beatriz Triana eta María José Rodrigo

  1. Sarrera
  2. Drogaren edo alkoholaren menpeko gurasoen ezaugarriak
  3. Menpekotasunak dituzten gurasoen seme-alabek zer ondorio dituzten
  4. Seme-alabek drogak eta alkohola hartzeko arrazoiak
  5. Prebentzio-programak kide menpekoren bat duten familientzat

BOSGARREN ATALA. Hezkuntza-beharrizan bereziak dituzten familiak eta familia-aholkularitza

21. Bestelako garabideak dituzten haurrak nola garatu eta familian nola hezi, María Isabel Simón, Nieves Correa, María José Rodrigo eta María Amparo Rodríguez

  1. Sarrera
  2. Eboluzio atzeratua duten haurrak nola garatzen diren
  3. Eboluzio aurreratua duten umeak nola garatzen diren

22. Ume gorraren garapena: familian nola hezi, María Suárez eta Esteban Torre

  1. Sarrera
  2. Arazoaren deskribapena
  3. Nolako eragina izaten duen umearen gorreriak familiaren baitan
  4. Ume gorra, familiaren baitako hezkuntza eta garapen sozio-emozionala
  5. Familiarentzako azken gomendioak

23. Haur itsuen garapena eta etxeko heziketa, Miguel Pérez Pereira

  1. Sarrera
  2. Haurra itsu jaio da: gurasoek zein iritzi duten, zer espero duten, nola erantzuten duten
  3. Garatzen laguntzeko esku-hartzea: funtsak eta gurasoen zeregina
  4. Haur itsuek non dituzten garatzeko zailtasun handiagoak
  5. Hasieratik esku hartzeko programen eragina eta familiaren zeregina

24. Esku-hartze psikopedagogikoa familiaren baitan, Ignasi Vila

  1. Sarrera
  2. Gurasoentzako prestakuntza-programak
  3. Komunitatea, familia eta hezkuntza-zerbitzuak
  4. Gurasoentzako prestakuntza orokorreko programak
  5. Arrisku biologikoko baldintza pertsonalak dituzten seme-alaben familietan egiten den esku-hartzea
  6. Ondorioak

Bibliografia orokorra

Aurkibide onomastikoa

Familia eta giza garapena (itzulpena)

Liburu honen doako edizioa deskargatzeko webgunean login egin behar da:

Sartu
Deskargatu (pdf)