Juan Manuel Villar Duro: "Edozein prozesu konplexu pentsamendu bisualarekin ordenatu eta prozesatu daiteke"

2024ko otsailaren 5a

Juan Manuel Villar Duro: "Edozein prozesu konplexu pentsamendu bisualarekin ordenatu eta prozesatu daiteke"

"Visual Thinking ikas-irakasteko ikusgarria" ikastaroa emango da Iruñean UEUren udaberriko eskaintzaren barruan. Juan Manuel Villar Duro (Astigarraga, 1973) izango da irakaslea. Filologia Hispaniarreko ikasketak ditu eta Urnieta EGAPE BHI ikastetxean da Gaztelania eta Literaturako irakaslea. Harekin izan gara ikastaroaz hitz egiteko.

Zer da Visual Thinkinga?

Visual Thinking marrazki sinpleen eta testu laburren bidez, ideiak edo edukiak ordenatu eta antolatzeko aukera ematen duen tresna bat da.

Zertan hobetuko da gure pentsatzeko eta ikasteko modua?

Batez ere ideietarako sarbidea hobetzeko, baina denbora kudeatzeko, zereginak betetzeko edo talde-lana egiteko tresna ere bada. Edozein prozesu konplexu pentsamendu bisualarekin ordenatu eta prozesatu daiteke.

Zer abantaila ditu?

Ezagutza eskuratzeko, ordenatzeko eta modu zehatz eta sinplean adierazteko aukera ematen digu, eta, beraz, gure ideiak adierazteko komunikazio-tresna eraginkorra ere bada.

Zer da eskema egoki bat egiteko behar duguna?

Visual thinking-ek informazioa sakon prozesatzera behartzen zaitu, ezin baitu pentsamendua hitzez hitz erreproduzitu, baizik eta "metaforizazio" prozesu bat izan behar du. Hau da, ezin duguna ulertu ezin dugu marraztu, eta horrek ziurtatzen du ezagutzak ez direla azalekoak, eskemak memorian modu eraginkorragoan ainguratzen lagunduz.

Marrazkigintzan trebezia berezia behar da?

Egia esan, ez. Pentsamendu bisuala oso sinpleak diren marrazkien bidez adierazten da, oinarrizko forma geometrikoetan oinarrituta eta marraztutakoaren esanahia ainguratzen duten hitz edo esaldi laburrekin lagunduta.

Nori dago zuzenduta?

Nire kasuan, ikaskuntza-prozesuetara bideratutako visual thinking-a zer den azaltzen saiatzen naiz, baina pentsamendu-prozesuak oro har hobetu nahi dituen edonorentzat balio dezake: plangintza, antolaketa, memorizazioa, komunikazioa...

Zein da ikastaroaren helburua?

Tresna ezagutzea eta martxan jartzea, haren oinarrizko egiturak ulertuz, aplika daitezkeen esparruak ezagutuz eta in situ abiaraziz.

Jakintza-arloak