Euskararen lekua munduan eta historian: mitoetatik egitateetara.

Hasiera - Bukaera data: 2014ko uztailaren 16a - 2014ko uztailaren 17a (Asteazkena-Osteguna)
Ordutegia: 9:00-13:00/15:00-17:00
Modalitatea: Presentziala
Ordu kopurua: 12
Matrikula-epearen hasiera: 2014ko maiatzaren 12a
Matrikula-epearen bukaera: 2014ko uztailaren 6a
Ikastaro honek ez du irudirik, hau defektuzko irudi bat da.

Aurkezpena

Eusko Jaurlaritzaren irakasleen formaziorako plangintzaren bidez homologatutako ikastaroa (ikusi argibideak behean).

Euskara hizkuntza isolatua izateak aspaldi erraztu du bere historiaz eta bilakabideaz era guztietako uste eta proposamenak plazaratzeko bidea: XVI. eta XVII. mendeetako historialarien hipotesiez geroztik, euskal herritarrek zein kanpotiko ikertzaileek hainbat proposamen egin dituzte euskararen ustezko izaera bereziaz, jatorriaz, antzinako hedaduraz, euskalkien bilakabideaz eta abarrez. XX. mendean, nazioarteko hizkuntzalarien artean arruntak ziren metodoak gurera iritsi zirenean, arestiko uste horietako gehienak okerrak zirela erakutsi zen; baina, dagoeneko hain zeuden hedatuta non oraindik ere entzun baitaitezke. Ikastaro honek bi ardatz izango ditu: euskararen ustezko berezitasuna eta euskararen barne-historia. Benetan hain berezia al da euskara hizkuntza gisa? Zer leku du munduko hizkuntzen artean? Noiz sortu ziren gaur egun ezagutzen ditugun euskarak? Aldaketarik gertatu al da azken mendeotan?

Irakasleak

Helburuak

  • Euskara munduko hizkuntzen artean kokatzea.
  • Euskararen ustezko berezitasunak konparazioaren bidez aztertzea.
  • Euskararen azken mendeotako historiaren zenbait gai interesgarri azaltzea.
  • Euskararen historia aztertzeko metodoak azaltzea eta hausnarketa bultzatzea.

Edukiak

  • Euskararen ustezko isolamendua vs mendez mendeko ukipenaren ondorioak.
  • Euskararen aldakortasuna eta bilakabidea, beste hizkuntza batzuekin konparatuz.
  • Euskalkien jatorria: usteak, frogak eta azterbideak.
  • Euskal testu zaharrak eta euskararen barne-historia.
  • Euskal literaturaren inguruko uste oker errotuak.
  • Euskara ikertzaile kanpotarren begietan.

Metodologia

Nagusiki eta oro har, dinamikotasuna eta parte hartzea bultzatuko dira, baita saio teorikoenetan ere: saio guztietan zenbait material banatu eta ikasle/entzuleekin interakzioa bilatuko da, ikasleen ezagutza eta ideiak oso lagungarri izango baitira zenbait gai aztertzeko eta azaltzeko, eta ikasleei eurei hausnarrarazteko. Eskola magistral klasikoak baino gehiago, tailer-itxurako ikastaro praktiko gidatuak izango dira.

Nori zuzenduta

Aipatutako gaien inguruko interesa duen edonor izan daiteke hartzaile: hizkuntzen eta hizkuntzalaritzaren esparruko ikasleak eta irakasleak, eta euskararen historia ezagutu nahi dutenak, (Euskal) Filologiako zein euskaltegietako goi-mailetako ikasleak. Ez da beharrezkoa izango hizkuntzalaritzari eta filologiari buruzko ezagutza izatea, landuko diren ideiak eta ariketa praktikoak oinarrizkoak baitira.

Jakintza-arloak