297 Euskal Herri-arkitektura

Hasiera - Bukaera data: 2013ko apirilaren 16a - 2013ko maiatzaren 9a (Astean zehar)
Ordutegia: 17:30-20:00
Modalitatea: Presentziala
Ordu kopurua: 20
Matrikula-epearen hasiera: 2012ko irailaren 10a
Matrikula-epearen bukaera: 2012ko irailaren 28a
Ikastaro honek ez du irudirik, hau defektuzko irudi bat da.

Irakasleak

Helburuak

  • Ikasleak haien inguru kulturalean integratzeko eta inguruarekiko duten lotura sendotzeko teknikak garatzea.
  • Herri-arkitektura iragana ulertzeko baliabide gisa lantzea.
  • Herri-arkitekturarekiko enpatia garatzea, haren iraupena eta estima sustatzeko.

Edukiak

  • Euskal herri-arkitektura ondarezko baliabide didaktiko gisa.
  • Baserriaren sorrera, eboluzioa eta lurraldearekiko egokitzapena.
  • Tipologia.
  • Ikasleei zuzendutako jarduerak.
  • Bisita prestatzeko eta testuinguruan girotzeko jarduerak.
  • Behaketa, ikerketa eta datu-bilketa lantzeko jarduerak.
  • IKTak baliatuz, ikasgeletan interpretazioa, klasifikazioa eta zerrendatzea lantzeko jarduerak.

Metodologia

parte hartzailea.

Euskal Herri-arkitekturaren ardatza baserria izanik ikastaroa horren inguruan egituratuko da. Horrela, baserriaren ezaugarriak, sorrera, tipologia, kokalekuaren arrazoiak eta lurraldearekiko egokitzapena ezagutzea izango da helbururik nagusiena. Horretaz gain, ikasle bakoitzaren inguru zuzeneko baserrien ezagutza jakinaraztea ere izango da ikastaroaren xedea.

 

Ikasgelan alde teorikoa eta praktikoa jorratuko dira.

 

ALDE TEORIKOA: oinarrizko kontzeptuak ezagutzeko baliabideak emango zaizkie ikasleei. Apunteak (irakasleak garatutakoak) pantaila batean ikusiko dira klasean, eta gero, fotokopien bidez eskuragarri izango dituzte. Irudi ugari erabiliko dira, hori baita horrelako gaia azaltzeko erarik egokiena.

 

ALDE PRAKTIKOA: garrantzi handia izango du ikastaroan proposatutako praktiken eta azken txostenaren garapenak. Klasean bi praktika egiteaz gain (sarrera gisa), txoten bat idaztea eta aurkeztea eskatuko zaie ikasleei. Lana taldeka (2-3 lagunez osatua) egingo dute.

Txostena nola bideratu: lehenengo asteko bigarren saio bukaeran, beraien herrietako baserrien zerrenda osatu beharko dute eta horietako bat aukeratu, azterketa sakon bat gauzatzeko. Zerrenda hori osatzeko internet erabiliko dute batik bat, baliabide gisa; baita udal liburutegiak ere.

Aldi berean, Gipuzkoako baserri katalogatuen zerrenda emango zaie, eta ikasleek adierazi beharko dute horien artean ezagutzen duten bakarren bat. Izan ere, helburua inguruko baserrien estima sustatzea da.

Nori zuzenduta

Hezkuntza saileko irakasleak

Jakintza-arloak