Helduen euskalduntzearen II. eta III. jardunaldiak
Autorea(k): HABE, Udako Euskal Unibertsitatea (UEU)
Jakintza-arloak: Glotodidaktika
ISBN: 84-8438014-9
Argitalpen urtea: 2001
Orrialdeak: 289
Helduen euskalduntzearen II. eta III. jardunaldiak
UEUko Glotodidaktika Sailaren helburu nagusienetako bat helduen euskalduntzean ari diren irakasleen arteko komunikazio-esparru berriak osatzeko baliabideak eskaintzea da, baina baita irakasleen formazioa mesedetzea eta euskara irakatsi eta ikasteko prozesuei buruzko literatura zientifikoa bultzatzea ere.
Azken urteotan helburu horiek lortu ahal izateko jardunbideak jarri ditugu abian, eta ildo horretan, HABEren lankidetzaz antolatutako Helduen Euskalduntzearen Jardunaldiak ditugu ibilitako bidearen adierazle. Horrela, 1999ko martxoan Gasteizen bildu ginen Autonomia eta ikas-estrategiak gai nagusia jorratzeko asmoz eta 2000ko maiatzean Donostian Hizkuntzari buruzko ikuspegi berriak helduen euskalduntzean: alderdi pragmatikoa izenburupean.
Liburu honetan, beraz, jardunaldien bi edizio horietan aurkeztutako ponentziak eta komunikazioak aurkituko ditu irakurleak.
UEUko Glotodidaktika Sailaren helburu nagusienetako bat helduen euskalduntzean ari diren irakasleen arteko komunikazio-esparru berriak osatzeko baliabideak eskaintzea da, baina baita irakasleen formazioa mesedetzea eta euskara irakatsi eta ikasteko prozesuei buruzko literatura zientifikoa bultzatzea ere.
Azken urteotan helburu horiek lortu ahal izateko jardunbideak jarri ditugu abian, eta ildo horretan, HABEren lankidetzaz antolatutako Helduen Euskalduntzearen Jardunaldiak ditugu ibilitako bidearen adierazle. Horrela, 1999ko martxoan Gasteizen bildu ginen Autonomia eta ikas-estrategiak gai nagusia jorratzeko asmoz eta 2000ko maiatzean Donostian Hizkuntzari buruzko ikuspegi berriak helduen euskalduntzean: alderdi pragmatikoa izenburupean.
Liburu honetan, beraz, jardunaldien bi edizio horietan aurkeztutako ponentziak eta komunikazioak aurkituko ditu irakurleak.
Aurkibidea
AGURRAK
Jokin Azkue-ren agurra (HABEko Zuzendaria)
Xabier Isasi-ren agurra (UEUko Zuzendaria)
SARRERA
Glotodidaktika Saila
PONENTZIAK
HEOK: hizkuntzaren ikuspegi dialektikoa
Pello Esnal (HABE)
Berbaldiaren ildotiko euskalduntzea
Luis M. Larringan eta Itziar Idiazabal (EHU)
KOMUNIKAZIOAK
Irakurketa-prozesua eta lanketa estrategikoa
Abel Camacho (Santurtziko Udal Euskaltegia)
Ezin badiezu irabazi, erabil itzazu!, edo Nola aprobetxatu ikaslearen itzulpen-joera eta erroreak
Karlos del Olmo (EIZIEI)
Hizkuntza-normalizazioa euskaltegian,
Aitor Etxebarria (Santurtziko Udal Euskaltegia)
Autonomia ikasgelaren barruan: jarraipena, ebaluazioa eta negoziazioa
marko kurrikularraren baitan
Joseba Ezeiza (Legazpi 6 Euskaltegia)
Testuak tipologiak eta ikasgelako lanaren programazioa
Joseba Ezeiza (Legazpi 6)
Testuen ustiabideak 3. mailaren hastapenetan: Etxaldetarrak eta
Lehiatilaz Lehiatila material-sortak
Ainhoa Ezeiza (Legazpi 6)
Goi-mailarako estrategia
Benito Fiz (AEK)
Euskal Telebista euskararen irakaskuntzarako tresna baliagarria
bihurtzeko saiakera
Manu Goenaga (Santurtziko Udal Euskaltegia)
Irakasleen prestakuntza ikas-materialen diseinuaren haritik
Natxo Guillen (HABE)
Testuen lanketa. Esperientzia baten berri, Joseba Irazabal (AEK)
Helburu komunikatiboak
I–aki Lasa (AEK)
Ikaslea: ikas-prozesuaren protagonista nagusia
Itxaso Lejarza eta Gloria Sanchez (Santurtziko Udal Euskaltegia)
Autoikaskuntzarako oinarrizko baliabideak: aholkularitza-saioak
Pedro Lonbide (Santurtziko Udal Euskaltegia)
EDUKI KULTURALAK, BAI. Baina zer da hori?
Pedro Lonbide (Santurtziko Udal Euskaltegia)
Ikas-estrategiak Barrenet-etik
Bego–a Martinez, Sabin Zabala (HABE)
Euskalduntzerako helburuak: euskalduntze-prozesuaren banaketa
komunikazio-gaitasunaren ildotik, Mertxe Mujika (AEK)
Ikas-estiloak
I–aki Pikabea (EHU)
Ikasten ikastearen eragina ikasleen jarreraren aldaketan
Aitziber San Roman (Pasaiako Udal Euskaltegia)
Zergatik erabili testu errealak ikasle hasiberriekin?
Aitziber San Roman (Pasaiako Udal Euskaltegia)
Ikaslearen autonomia
Alex Vadillo (AEK)
Jokin Azkue-ren agurra (HABEko Zuzendaria)
Xabier Isasi-ren agurra (UEUko Zuzendaria)
SARRERA
Glotodidaktika Saila
PONENTZIAK
HEOK: hizkuntzaren ikuspegi dialektikoa
Pello Esnal (HABE)
Berbaldiaren ildotiko euskalduntzea
Luis M. Larringan eta Itziar Idiazabal (EHU)
KOMUNIKAZIOAK
Irakurketa-prozesua eta lanketa estrategikoa
Abel Camacho (Santurtziko Udal Euskaltegia)
Ezin badiezu irabazi, erabil itzazu!, edo Nola aprobetxatu ikaslearen itzulpen-joera eta erroreak
Karlos del Olmo (EIZIEI)
Hizkuntza-normalizazioa euskaltegian,
Aitor Etxebarria (Santurtziko Udal Euskaltegia)
Autonomia ikasgelaren barruan: jarraipena, ebaluazioa eta negoziazioa
marko kurrikularraren baitan
Joseba Ezeiza (Legazpi 6 Euskaltegia)
Testuak tipologiak eta ikasgelako lanaren programazioa
Joseba Ezeiza (Legazpi 6)
Testuen ustiabideak 3. mailaren hastapenetan: Etxaldetarrak eta
Lehiatilaz Lehiatila material-sortak
Ainhoa Ezeiza (Legazpi 6)
Goi-mailarako estrategia
Benito Fiz (AEK)
Euskal Telebista euskararen irakaskuntzarako tresna baliagarria
bihurtzeko saiakera
Manu Goenaga (Santurtziko Udal Euskaltegia)
Irakasleen prestakuntza ikas-materialen diseinuaren haritik
Natxo Guillen (HABE)
Testuen lanketa. Esperientzia baten berri, Joseba Irazabal (AEK)
Helburu komunikatiboak
I–aki Lasa (AEK)
Ikaslea: ikas-prozesuaren protagonista nagusia
Itxaso Lejarza eta Gloria Sanchez (Santurtziko Udal Euskaltegia)
Autoikaskuntzarako oinarrizko baliabideak: aholkularitza-saioak
Pedro Lonbide (Santurtziko Udal Euskaltegia)
EDUKI KULTURALAK, BAI. Baina zer da hori?
Pedro Lonbide (Santurtziko Udal Euskaltegia)
Ikas-estrategiak Barrenet-etik
Bego–a Martinez, Sabin Zabala (HABE)
Euskalduntzerako helburuak: euskalduntze-prozesuaren banaketa
komunikazio-gaitasunaren ildotik, Mertxe Mujika (AEK)
Ikas-estiloak
I–aki Pikabea (EHU)
Ikasten ikastearen eragina ikasleen jarreraren aldaketan
Aitziber San Roman (Pasaiako Udal Euskaltegia)
Zergatik erabili testu errealak ikasle hasiberriekin?
Aitziber San Roman (Pasaiako Udal Euskaltegia)
Ikaslearen autonomia
Alex Vadillo (AEK)

Liburu honen doako edizioa deskargatzeko webgunean login egin behar da:
Sartu