(22) Irakaslearen Konpetentzia Digitalaren azterketa: Autopertzeptziotik ebaluaziora

Ane Zubizarreta Pagaldai1, Joseba Arteta Elguezua1
1Mondragon Unibertsitatea

Laburpena

Ikerketa honen helburua, Mondragon Unibertsitateko Derrigorrezko bigarren hezkuntzan, batxilergoan, lanbide heziketan eta hizkuntzen irakaskuntzan irakasle gisa aritzeko gaitzen duen unibertsitate masterreko ikasleen Ikasleen Konpetentzia digitalaren (IKD) autopertzeptzioaren eta ezagutzaren arteko aldea ikertzea da. Konpetentzia digitala herritarrak ezinbestean izan beharreko zazpi konpetentzietako baten gisan definitzen da (European Commission, 2007). Hori dela eta, ikasleen konpetentzia digitala garatzeko irakasleek IKDa garatzea ezinbestekoa da (Redecke & Punie, 2017). Ikerketa honetan, irakasle izateko gaitzen dabiltzan ikasleen IKDaren autopertzeptzioaren eta ezagutza maila konparatu dira. Emaitzek aldea nabarmena dela erakusten dute. Hori jakinda, IKDaren formazioa beharrezkoa dela ondorioztatu da.

Gako-hitzak: Irakasleen Konpetentzia Digitala, Konpetentzia Digitala, Autopertzeptzioa, Formakuntza.