Nazionalismo subliminala(k) eta testuliburuak: alfabetatze nazional paraleloak Euskal Autonomia Erkidegoan

Autorea(k)
Beste autorea(k) Jon Fernández-Iriondo
Jatorrizko egileak
Orrialdeak 87-111
Kapitulu mota Artikulua
Fitxategia PDF document 87_112.Soziologia.Uztaro130.web.pdf — PDF dokumentua, 2.38 MB
Fitxategia publikoki deskargagarria da? yes
Gaiak Hezkuntza Testuliburuak Nazionalismoa Nortasunak
Ingelesezko izenburua Subliminal nationalism(s) and textbooks: parallel national literacies in the Basque Autonomous Community.
Ingelesezko laburpena

This research, related to the field of Nationalism Studies, examines the banal or subliminal reproduction of Basque and Spanish identities in the third cycle of primary education through the analysis of Social Science textbooks used nowadays in schools located in the Basque Autonomous Community. Based, among others, on Michael Billig’s thesis of banal nationalism, quantitative and qualitative content analysis have been used to compare textbooks from three publishing houses. Concerning the findings, textbooks reflect pupils’ parallel national literacies: whereas most publishers banalise Spanish nationalism, Ikaselkar reproduces Basque dentity in a nationalist —and not regionalist— fashion.

Ingelesezko gaiak Education Textbooks Nationalism Identities
Irudia Irudirik ez
Irudi-oina
Testua

Nazionalismo-ikerketen alorrean kokatutako ikerketa honek euskal eta espainiar nortasunen erreprodukzio hutsal edo subliminala aztertzen du Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloan, gaur egun Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeek erabiltzen dituzten Gizarte Zientzietako testuliburuen analisiaren bidez. Besteak beste Michael Billig-en nazionalismo hutsalaren tesiaz baliaturik, eduki-analisi kuantitatiboa eta kualitatiboa uztartu dira hiru argitaletxetako testuliburuak konparatzeko. Aurkikuntzei dagokienez, testuliburuek islatzen dute EAEko hezkuntza-sistemako ikasleek alfabetatze nazional ezberdin eta paraleloak bizi dituztela: argitaletxe gehienek nazionalismo espainiarra banalizatzen dute; Ikaselkar argitaletxeak, berriz, modu nazionalistan —eta ez erregionalistan— erreproduzitzen du euskal nortasuna.

Jon Fernandez Iriondo: "Segun eta zer testuliburu erabiltzen dituzten eskolan, nazio-identitate bat edo bestea helduko zaie gehiago ikasleei"

Unesco kategorizazioa Soziologia » Soziologia
Ezarpenak
Bertsio sistema aktibatuta yes
Izen-laburra nazionalismo-subliminala-k-eta-testuliburuak-alfabetatze-nazional-paraleloak-euskal-autonomia-erkidegoan
Edukiak

Ez dago elementurik karpeta honetan.