Udako Ikastaroak :: Soziologia
Garai inondik ere bereziak bizi ditugu. Hainbestetan erabili dugu une historikoaren aipua, ezen jada ez duen balio adierazi nahi dugunerako. Sistema kapitalista bezain zaharrak dira krisi ekonomikoak eta pandemiak ere izan dira sarri historian zehar. Oraingoan aldiz, krisi gehiago eta ugari pilatu zaizkigu eta trenbide ezberdinak elkartzen diren bidegurutze matxuratuan bezala, elkarren kontra egin dute krisi guztiek.
Ekologismoaren leloak hala dio: “globalean pentsatu, lokalean ekin”. Hala gabiltza gu ere, krisi horiei guztiei herri gisa nola aurre egin hausnartzen, antolatzen eta urratsak ematen. Alta, burujabetzen auzia inoiz baino premia larriagorekin mahai gaineratzen ari zaigu. Euskal Herriko emakume eta gizonon osasuna eta bizitza duina bermatu nahi dugun honetan, erabaki subiranoak hartzeko ditugun zailtasunak bere gordintasun osoan agerian jarri dira azkenaldian. Eta, hala ere, herri gisa antolatzen, ahalduntzen eta erabakiak hartzen dihardugu. Horretaz guztiaz hausnartu nahi dugu ikastaro baino, hausnarketa gune izan nahi duten topaketa hauetan.
Ikastaro hau Iratzar Fundazioarekin elkarlanean antolatu da.
Idazlea, gazte mugimenduan nahiz politikagintzako hainbatesparrutan ibilitakoa. Ikerketa historikoari lotutako bi liburu argitaratuditu.
Emagin Elkarteko eta Bilgune Feministako kidea.
UPV/EHUko ekonomia irakaslea eta Agroekologia gaietan ikertzailea. UEUkidea.
Filosofian lizentziatua eta EHUko doktoregaia. UEUkidea.
Ekonomian lizentziatua, Iratzar Fundazioko kidea, UEUkidea.
Geografoa.
Literaturan doktorea. UPV/EHUko irakaslea. Idazlea.
Historialaria eta Zinema Dokumentalean diplomatua. Mugimendu feministako kidea eta preso ohia.
Historia Ikerlari. Iratzar Fundazioko kidea.
Soziologian lizentziatua. Ikerkuntza tekniketan eta ikasketa feministetan masterra. Iratzar Fundazioko Kidea.
Krisi ekologikoa ate joka genuela abiatu genuen 2020. urtea. Aurretik, 2019ko martxoaren 8ko grebak zaintza krisia ere gure artean genuela mahai gaineratu zuen. Iazko martxoan ordea, pandemiak kolpatu, etxeratu eta kutsatu gintuen, osasun krisian bilakatuz. Horiek horrela, aurretik jada iragarritako krisi ekonomikoa gainera amildu zitzaigun. Aurreko guztiak gutxi ez eta gure herriraino iristen diren errefuxiatu eta etorkinek gogoratzen digute ere gure aberastasuna haien herrien miserietan oinarritutakoa dela eta horrek guztiak krisi humanitarioa ere sortzen duela. Krisi ugari eta burujabetza(k) gutxiegi.
Helburuak:
Saio bakoitzak hiru atal izango ditu:
Gaian interesatuta dagoen edonori.
Ordua | Edukiak | Irakaslea |
---|---|---|
09:00-09:30 |
Ikastaroaren eta parte hartzaileen aurkezpena. |
|
09:30-10:30 |
Ikastaroaren irekiera: Garai baten (hel)mugak.
|
|
10:30-11:00 |
Atsedena. |
|
11:00-12:15 |
Lehen mahai-ingurua: “Itotzen gaituzten krisiak eta arnasa ematen diguten sareak”.
|
|
12:15-13:00 |
Eztabaida lan taldeka. |
|
13:00-14:30 |
Bazkaltzeko tartea. |
|
14:30-15:45 |
Bigarren mahai-ingurua: “Krisien aurrean ahots propiorik gabe? Hitza hartzeko garaia!”
|
|
15:45-17:00 |
Eztabaida lan taldeka. |
Ordua | Edukiak | Irakaslea |
---|---|---|
09:00-09:30 |
Sarrera: Iruditeriak, diskurtsoak, ikurrak eta erritualak Euskal Herriarekiko afektugintza (zahar)berriaren (bir)eraikuntzan.
|
|
09:30-10:30 |
Hirugarren mahai-ingurua: Kultura pandemia garaian (hausnarketa plenarioan)
|
|
10:30-11:00 |
Atsedena. |
|
12:00-13:00 |
Laugarren mahai-ingurua: krisiak eta burujabetzak nola irudikatu eta ahoskatu? (hausnarketa plenarioan).
|
|
13:00-13:30 |
Hausnarketa orokorra eta ikastaroaren itxiera. |
COVID-19 izurrite egoeran ikastetxeek jarraitu beharreko prebentzio-, segurtasun- eta higiene-neurri berdinak jarraituko dira gure egoitza eta jardueretan. Hona argibideak: UEUren prebentzio-neurriak.