Ikastaroak :: Hezkuntza, Psikologia
Ikastaro hau erabat online da, ez dauka aurrez aurreko saiorik.
Androzentrismoaren arabera antolatuta egonik, egungo hezkuntza-sistemak generoaren ikusmolde estereotipatua eta sexista transmititzen jarraitzen du. Izan ere, askotan irakasleek, eskolako langileek, ikasmaterialek, eskolaren antolaketak eta bestek, nahi gabe ere, oso barneratuta dauden generoari buruzko uste, balio eta ohitura sexistak transmititzen dituzte. Egoera hori aldatu eta ikastetxeetan eta, oro har, testuinguru hezitzaileetan sexismoa transmititzeari utzi eta hezkidetza sustatzeko moduko eduki eta gaitasunak landuko dira ikastaro honetan.
Ikastaroa, parte-hartzailea izango da, praktikan eta konpetentzietan oinarritutakoa, Heziberri 2020rekin eta Bakerako Hezkuntzatik planteatzen denarekin bat eginik. Izan ere, Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza izeneko irakaskuntza-metodologia aktiboa izango da ikastaroaren ardatz nagusia. Helburua, norberak bere ikastetxean hezkidetza lantzeko proiektu bat egitea delako, eta praktikotasunari dagokionez, horrek inpaktu zuzena izango duelako norberaren hezkuntza-ekosistema propioan, hau da, komunitatean.
unibertsitatea.net atarian duzu irakasleei egindako elkarrizketa.
EHUko Psikologia Fakultateko irakasle eta ikertzailea eta Azpeitiako Emakumeen Txokoaren dinamizatzailea.
EHUko Psikologia Fakultateko irakasle eta ikertzailea eta UEUko Psikologia sailburua.
SARRERA: MARTXAN JARTZEN GARA!!!
HEZKIDETZA: BETAURREKOAK AUKERATZEN
GENERO-SOZIALIZAZIOA ESKOLAN
CURRICULUM FORMAL HEZKIDETZAILEA
HEZKIDETZA EZKUTUKO CURRICULUMEAN
HEZKUNTZA-TESTUINGURUETAN HEZKIDETZA SUSTATZEKO BALIABIDEAK
PROIEKTUAREN AURKEZPENA ETA EBALUAZIOA
Ikastaroa online irakaskuntzan oinarrituko da eta, horretarako, Moodle irakaskuntza-plataforma batean oinarrituta dagoen UEUren ikasgela birtuala erabiliko da. Ikastaroa parte-hartzailea eta praktikan oinarritutakoa izango da, hots, ikastaroaren metodologia aktiboa, berritzailea, IKTez lagundua, parte-hartzailea eta konpetentzietan oinarritutakoa izango da (Heziberri 2020rekin eta Bakerako Hezkuntzatik planteatzen denarekin bat eginik). Izan ere, Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza izeneko irakaskuntza-metodologia aktiboa izango da ikastaroaren ardatz nagusia. Hain zuzen ere, ikasleen eguneroko lanean aurki dezaketen arazoa planteatuko zaie, ikastaroan, jarduera ezberdinen bitartez bidera dezaten.
Edukiak eta gaitasunak idatzizko zein ikus-entzunezko materialen bidez landuko dira. Ondoren, landutakoaren inguruko jarduera praktikoak proposatuko dira, ikasleen parte-hartzea eta hausnarketa kritikoa bultzatuz. Ikasketa-prozesu osoan zehar, talde-dinamikak eta norberaren iritzi, hausnarketa, esperientzia edota zalantzak ikaskideekin partekatzeko aukera izango da (ikasgela foroaren bitartez). Izan ere, ikaslea da ikasgela birtualaren benetako protagonista eta, ondorioz, ikaslea izango da, interakzioa eta komunikazioa ardatz izanda, norbere ezagutzak eraikitzearen arduradun. Horretarako, ikastaroak jarraituko duen ikaskuntza-prozesua autonomoa eta esanguratsua izango da. Halaber, momentu oro irakasleen jarraipena, laguntza eta tutoretza izango dituzte ikasleek, sortzen zaizkien zalantzei eta zailtasunei aurre egiteko. Amaieran, ikastaroko konpetentzietan oinarritutako proiektua egingo dute ikasleek, ikastaroa osatzen duten gaietan landutakoa praktikara ekartzeko. Proiektuak elkarbanatu egingo dira, hau da, erabilgarri izango dituzte beste ikaskideek.
Horretaz guztiaz gainera, ikasleek beren burua ebaluatzeko aukera izango dute ere, ikastaroaren hasieran eta amaieran beteko duten autoebaluazioaren bitartez. Halaber, ikastaroa bera ebaluatzeko aukera izango dute ikasleek, irakasleak etorkizunean hobetu beharreko alderdiez jabetu daitezen.
Hezkuntza formalean zein ez-formalean dabilen edonori; sexismoarekin amaitu nahi duen edonori; hezkidetza sustatu nahi duen edonori.
Homologazioak: